After a season away from the runway, Ulyana Sergeenko returned with a slightly more intimate setting, but still endorsed by a sterling cast of guests including couturier Alexis Mabille; Ali Mahdavi; and, of course, long-time supporter Natalia Vodianova. This season, it was a Cinderella moment, between the twelve strokes of midnight, when the travails of the Soviet era became second fiddle to the Slavic soul, despite the crowded living arrangements of "Communal Appartments," housing repurposed from the wealthy and home to a mosaic of families and circumstances. Ever the consummate story-teller Ulyana Sergeenko likes to conjure snapshots of her Russian heritage, and the country's volumes of history, underpinned by sumptuous craftsmanship.
Everything looked exquisitely crafted, from the fur pompoms scattered on a dress, with a crystal nestled within each of the furry parcels, to the "bather" outfit, a formfitting black one-piece wrapped in a sparkling throw. There is always something intensely childlike in Sergeenko's designs, a wonder that echoes the Russian ingénue's short experience in the métier she has chosen. Softer cuts transmitted an element of sensuality. An ice blue cocoon coat or a night blue jumpsuit felt like contemporary options, and demonstrations of Sergeenko's knowledge of what women want today. Of course, it's not hard to reframe the romance of her silhouettes into an entirely more contemporary setting – anyone doubting should take a look at Rihanna's latest music video, the unequivocal "B*tch Better Have my Money." A sparkling cage bodice was more Femen than Fabergé. There's no doubt it's impressive, and, styled right, can fit anywhere.
The models hobbling on spindly heels that threatened to send some of them tumbling and the setting, complete with the decadent salon held in the garden afterwards with champagne and cake, felt like a step back in time. But "even a stopped clock is right twice a day," as Marie von Ebner-Eschenbach wrote. And if you must be forever frozen in time, you could do much worse than Sergeenko's silhouettes.
Деканская обстановка советских времен с большими комунальными квартирами
Эх. В ее первых коллекциях было волшебство, очарование, теплота. Сейчас этого нет. Ощущение, что она потеряла вдохновение и выпустила коллекцию по принципу "потому что надо".
мне одной понравилось? Есть жуткое видео (снимали с пола в конце зала) этой коллекции, так вот девушки шли под музыку Крылья Наутилуса Помпилиуса, Цоя и других классиков русского рока. По мне, очень все органично вписывалось.
Единственный огромный минус - это непонятно, что творилось с проходом моделей: то ли настолько неровный щербатый пол, то ли туфли ужасные, но они еле шли. Все-таки, я думаю - пол. На фото видно, как он вспучен местами. Четвертая девушка еле передвигалась. Надо отдать должное, что она вообще не упала (видно на фото, как она ноги переставляла. Там еще с обувью походу у нее проблемы были)
Если честно, очень некрасивая коллекция. Видно, что она явно вдохновляется Сэн Лораном, старается подстроится под европейский кутюр, и делает это с потугой. Но таланта, увы, у нее нет. Все равно, что заставить Бритни Спирс спеть арию Царицы Ночи.
А я буду продолжать с пеной у рта защищать. (((( Врагу не сдается наш гордый Варяг
Вдохновлялась она послереволюционной Россией, а не Ив Сен-Лораном.
Вот статья Сюзи Менкес, которая оценила данную коллекцию и очень четко разобрала представленные образы. "This show was a real step forward for Ulyana, from costume creations — however heartfelt — to fashion reality. Let’s call it a little Russian revolution of her own." www.vogue.ru/suzy_menkes/en/ulyana_sergeenko_a_...
After a season away from the runway, Ulyana Sergeenko returned with a slightly more intimate setting, but still endorsed by a sterling cast of guests including couturier Alexis Mabille; Ali Mahdavi; and, of course, long-time supporter Natalia Vodianova. This season, it was a Cinderella moment, between the twelve strokes of midnight, when the travails of the Soviet era became second fiddle to the Slavic soul, despite the crowded living arrangements of "Communal Appartments," housing repurposed from the wealthy and home to a mosaic of families and circumstances. Ever the consummate story-teller Ulyana Sergeenko likes to conjure snapshots of her Russian heritage, and the country's volumes of history, underpinned by sumptuous craftsmanship.
Everything looked exquisitely crafted, from the fur pompoms scattered on a dress, with a crystal nestled within each of the furry parcels, to the "bather" outfit, a formfitting black one-piece wrapped in a sparkling throw. There is always something intensely childlike in Sergeenko's designs, a wonder that echoes the Russian ingénue's short experience in the métier she has chosen. Softer cuts transmitted an element of sensuality. An ice blue cocoon coat or a night blue jumpsuit felt like contemporary options, and demonstrations of Sergeenko's knowledge of what women want today. Of course, it's not hard to reframe the romance of her silhouettes into an entirely more contemporary setting – anyone doubting should take a look at Rihanna's latest music video, the unequivocal "B*tch Better Have my Money." A sparkling cage bodice was more Femen than Fabergé. There's no doubt it's impressive, and, styled right, can fit anywhere.
The models hobbling on spindly heels that threatened to send some of them tumbling and the setting, complete with the decadent salon held in the garden afterwards with champagne and cake, felt like a step back in time. But "even a stopped clock is right twice a day," as Marie von Ebner-Eschenbach wrote. And if you must be forever frozen in time, you could do much worse than Sergeenko's silhouettes.
Деканская обстановка советских времен с большими комунальными квартирами
Сейчас этого нет. Ощущение, что она потеряла вдохновение и выпустила коллекцию по принципу "потому что надо".
Есть жуткое видео (снимали с пола в конце зала) этой коллекции, так вот девушки шли под музыку Крылья Наутилуса Помпилиуса, Цоя и других классиков русского рока. По мне, очень все органично вписывалось.
Единственный огромный минус - это непонятно, что творилось с проходом моделей: то ли настолько неровный щербатый пол, то ли туфли ужасные, но они еле шли. Все-таки, я думаю - пол. На фото видно, как он вспучен местами.
Четвертая девушка еле передвигалась. Надо отдать должное, что она вообще не упала (видно на фото, как она ноги переставляла. Там еще с обувью походу у нее проблемы были)
Врагу не сдается наш гордый ВарягВдохновлялась она послереволюционной Россией, а не Ив Сен-Лораном.
Вот статья Сюзи Менкес, которая оценила данную коллекцию и очень четко разобрала представленные образы.
"This show was a real step forward for Ulyana, from costume creations — however heartfelt — to fashion reality. Let’s call it a little Russian revolution of her own."
www.vogue.ru/suzy_menkes/en/ulyana_sergeenko_a_...